0294 300 010 Navigation
  1. WBV Willibrordus
  2. Ik huur
  3. Reparaties & onderhoud
  4. Reparatie melden
  5. Stroomstoring

Stroomstoring

Heeft u geen stroom meer in uw huis of in een deel van uw huis? Dit kan verschillende oorzaken hebben. U kunt vaak zelf uitzoeken wat er aan de hand is.

Geen stroom in uw hele woning: netstoring

Werkt de elektriciteit nergens in uw huis? Kijk dan of de buren stroom hebben. Hebben zij ook geen stroom? Dan is er waarschijnlijk een storing. Bel het Nationaal storingsnummer: 0800-9009. Dit nummer is gratis en kunt u 24 uur per dag bellen.

Geen stroom in een deel van uw huis

Doet de elektriciteit het niet in één kamer? Meestal komt dit door kortsluiting. Kortsluiting komt door:

  • een elektrisch apparaat dat niet goed werkt 
  • te veel apparaten op één groep 

Stoppen/meterkast

Als u in de meterkast kijkt, ziet u boven de meter:

  • een aardlekschakelaar
  • twee of meer schakelaars
  • zekeringen (stoppen).

Dit wordt de groepenkast genoemd. Is er een stop of zekering uitgesprongen? Dan kunt u de schakelaar weer inschakelen. Of u zet er een nieuwe stop in. Gebeurt dit steeds weer? Dan gebruikt u te veel stoom op één groep. 

Test: Zoek de kortsluiting

Om te weten waar de kortsluiting zit, doet u de stekkertest. Volg deze stappen:

  • Stap 1: haal in de kamer waar geen stroom is alle stekkers uit het stopcontact. Zet de lichtknopjes op 'uit'.
  • Stap 2: schakel de aardlekschakelaar weer in. Of plaats een nieuwe zekering of stop.
  • Stap 3: stop één stekker terug in het stopcontact. Springt de zekering weer? Dan weet u dat dat apparaat kapot is. Dit kunt u bij alle stekkers testen.
  • Stap 4: Lukt het niet? Wij helpen u verder.

Als alle elektra in huis niet werkt, dan kan er een stroomstoring zijn.