Geldzaken
-
- Ik ben het oneens met mijn afrekening servicekosten, wat moet ik doen?
-
Neem contact met ons op via ons contactformulier. We bespreken uw afrekening en daarna kijken we naar een oplossing.
Omschrijf zo duidelijk mogelijk wat er volgens u niet goed is. Wij zoeken uw gegevens erbij en nemen binnen vijf werkdagen contact met u op.
-
- Kan ik de afrekening servicekosten bekijken?
-
Wilt u de afrekening bekijken? Deze sturen wij naar u toe voor 1 juli. Op de afrekening kunt u zien wat uw voorschot is geweest en wat u heeft verbruikt.
-
- Wat voor soorten servicekosten zijn er?
-
- Servicekosten waarvoor u een bedrag als voorschot betaalt. Dit bedrag berekenen we door de kosten die we verwachten in te schatten. Aan het einde van het jaar kijken we wat de echte kosten waren en verrekenen we dat met u.
- Servicekosten waarvoor de kosten vaststaan. Van deze kosten maken wij geen eindafrekening. Voorbeelden van deze kosten zijn: het onderhoudscontract, de glasverzekering, elektra voor een scootmobiel en zonnepanelen.
-
- Kunnen jullie mijn servicekostenpakket veranderen?
-
Alleen met toestemming van de huurders kunnen we nieuwe services toevoegen of een geleverde service veranderen. Minimaal 70% van de huurders in het woongebouw of complex moet het met de wijziging eens zijn. We kunnen wel voorschotbedragen aanpassen zonder toestemming. Dat doen wij als we verwachten dat kosten hoger of lager zullen zijn.
-
- Voor welke servicekosten betaal ik?
-
U betaalt servicekosten voor zaken die wij voor het hele portiek of woongebouw regelen. Zoals de schoonmaak. Is er in uw woongebouw een centrale verwarmingsketel? Dan horen de stookkosten ook bij uw servicekosten.
-
- Ik moet een bedrag bijbetalen, hoe doe ik dat?
-
Het bedrag dat u moet bijbetalen wordt niet automatisch van uw rekening afgeschreven. U moet het bedrag zelf naar ons overmaken. Ons rekeningnummer is: NL49 BNGH 0285 1850 98. Zet uw adres (straat, huisnummer) in de toelichting.
-
- Ik moet geld bijbetalen, maar kan het bedrag nu niet betalen. Wat kan ik doen?
-
Moet u een bedrag bijbetalen, maar kunt u dat nu niet? Dan kunt u een betalingsregeling met ons afspreken. Zo kunt u het bedrag in delen of op een later moment in één keer betalen.
-
- Ik krijg geld terug. Wanneer staat dat op mijn rekening?
-
Nadat u de brief met de rekening van de servicekosten heeft ontvangen, maken we het bedrag binnen 30 dagen naar u over.
-
- Hoe werkt de rekening van de servicekosten als ik verhuis?
-
U ontvangt de rekening van de servicekosten voor 1 juli, tegelijk met alle andere huurders. En dus niet direct bij het inleveren van uw sleutels. Vergeet dus niet om uw nieuwe adres aan ons door te geven.
Moet ik voor het hele jaar betalen?
We kijken bij het afrekenen naar de periode dat u de woning huurde. Huurde u bijvoorbeeld van 1 januari tot en met 31 maart? Dan gaat de afrekening alleen over die maanden.
-
- Waarom moet ik zoveel bijbetalen voor de servicekosten
-
Het bedrag dat u betaalde als voorschot was een schatting van de echte kosten. Om de kosten goed in te schatten, kijken we naar de kosten van vorige jaren. Helaas kan het gebeuren dat de echte kosten toch hoger uitvallen dan we hadden verwacht.
-
- Ik heb een vraag of klacht over de schoonmaak, de glazenwasser of het tuinonderhoud.
-
Uw wijkbeheerder helpt u graag verder. U kunt de wijkbeheerder een mail sturen via info@wbv-willibrordus.nl.
-
- Kan ik mijn afrekening servicekosten bekijken?
-
We berekenen de eindafrekening servicekosten over de periode 1 januari tot en met 31 december. Bent u tijdens het jaar verhuisd? Dan kijken we alleen naar de periode dat u de woning huurde. Huurde u bijvoorbeeld tot 1 maart, dan berekenen we de servicekosten over de periode 1 januari tot en met 28 februari.
-
- Op welk rekeningnummer maken jullie de teruggave over? Kan ik mijn rekeningnummer aanpassen
-
Laat via ons contactformulier weten dat u uw rekeningnummer wilt aanpassen. Dan nemen wij hierover contact met u op.
-
- Waarom zijn de kosten voor stroomverbruik in de algemene ruimten zo hoog?
-
De hoogte van de kosten voor stroomverbruik in de algemene ruimten hangt af van wat er allemaal is aangesloten. Zoals een lift, galerijverlichting of verlichting in de bergingen. Hoe meer er is aangesloten, hoe hoger het stroomverbruik, en dus de kosten.